زمان در حال گذر است فرصت هارا دریاب
تاریخ :
نویسنده : کارافرین

عکس هفته

۱۵ شرکت بزرگ که به مشتریان خود اهمیت می دهند

گزارش امریکن اکسپرس درباره الگوی خرید مشتریان حاکی از آن است که مشتریان به سمت خریدکالاهای داخلی، شرکتهایی که رعایت اخلاقیات را میکنند، مارکهایی که به مشتری امکان طراحی کالای خود را می دهند، و خریدهای گروهی روی آورده اند.

 

به گزارش سایت تکناز  ، در این گزارش قصد داریم ، ۱۵ شرکتی که مشتریان خود را درک می کنند به شما معرفی کنیم :

 


Nike

 

www.iranfars.ir

 


با داشتن nike id مشتریان می توانند کفشهای اسپرت خود را از پاشنه تا نوک پا، به دلخواه خود طراحی کنند. این شرکت بزرگ کفشهای اسپرت جزء اولین شرکتهایی بود که امکان طراحی و تولید کالاها با طرح دلخواه و سفارشی مشتریان را فراهم کرد. nike از این تمایل مشتریان به خوبی سود جست که منافع زیادی برای شرکت دربر داشت. 

 

Toyota

 

www.iranfars.ir

 


خط تولید Scion تویوتا جنبه هایی از ترکیب سلایق مشتریان را با ارائه تعداد معدودی از مدلها با قابلیت صدها گزینه برای تغییر ، دردستور کار خود قرار داده است. تویوتا از اولین شرکهای سازنده خودرو بود که قابلیت تغییر تمام عیار را فراهم کرده است و در خط تولید Scion به موفقیت دست یافته است.

 

 

Apple

 

www.iranfars.ir


iPhon اپل یکی از پیشرفتهای تکنولوژیک برجسته در جلب مشتریان با انجام نام نویسی (check in) بوده است. هر روز به تعداد مشتریانی که از گوشیهای هوشمند اپل استفاده میکنند اضافه میشود که این فرایند فروش را تقویت کرده است. اگر این حرکت را انقلابی فرض کنیم بدون شک اپل هسته ی اصلی آن است.


Google

 

www.iranfars.ir

 


گوگل، با نقشه ها و برنامهای کاربردی اش در زمینه جغرافیا به عنوان بازیگر اصلی در فروشهای مکان محور شناخته شده است که مستقیم به سمت روند جدید فروش با نام نویسی پیش میرود.

 

 


Starbucks

 

www.iranfars.ir

 


استارباکس یکی از اولین شرکتهایی بود که برای بالا بردن فروش از لیستهای نام نویسی سود جسته و سرآمد خریدهای مکان محور است. این شرکت اخیرا با  Foursquare ادغام شده تا به مشتریانی که در مراکز استارباکس نام نویسی میکنند تخفیف داده شود.

 

Gap

 

 


گپ هم توانسته به فروش از طریق نام نویسی بپیوندد. اوایل ماه گذشته گپ از اولین شرکتهایی بود که از برنامه Facebook Places استفاده کرد تا برای مشتریانی که از این طریق نام نویسی میکنند یک شلوار جین هدیه کند.

 

WalMart

 

www.iranfars.ir

 


وال مارت نشان داده است که شیوه فروش او که بر پایه تخفیف گروهی است و مختص فروشگاههای این شرکت است با دیگر شیوه های فروش رقابت میکند. گرایش مشتریان به خرید همه نیازهای روزمره در یکجا موفقیت بزرگی را برای این شرکت دربر داشته است.

 

Amazon

 

 


آمازون یک انجمن قوی اینترنتی ایجاد کرده که این شرکت را یکی از بازیگران برجسته در مصرف تعاونی و گرایش به خرید گروهی کرده است. بخش نوشته های مشتریان آمازون باعث ایجاد اعتماد برای این وب سایت تجاری شده  است.

 


Yahoo

 

www.iranfars.ir

 


یاهو خرید گروهی از طریق پرتال  shopping.yahoo.com ایجاد کرد با این امید که این سایت کوچک تبدیل به سایت بزرگی شود. این سایت بزرگ با سایتهای خرید و فروش کوچکی مانند Woot.com همکاری میکند تا خرید گروهی را گسترش دهد.

 


Ebay

 

 


ای بی شاید بزرگترین کمپانی باشد که گرایش به خریدهای محلی را پاسخ داده است. این شرکت به کاربران این امکان را میدهد که با کد منطقه ای بخشهای تجاری محلی خود را بیابند. در ماه اکتبر این سایت شراکت خود با  Groupon  را اعلام کرد که این اقدام برای تسهیل  معرفی معاملات منطقه  سکونت مشتریان بود.

 

Macy’s

 

 


شرکت می سیس با تاسیس گروهی از فروشگاهها، به نام  My Macy’s  در زمینه خریدهای منطقه ای سرمایه گذاری کرده است. کار این شرکتها حمل کالاهای محلی و شناسایی مصرف کنندگان محلی است. حرکت در موج خریدهای محلی باعث شده این شرکت درآمدهای بالایی از این راه کسب کرد.

 

Whole Foods

 

 


هول فودز با تامین کالاهای خود از کشاورزان محلی یک وجهه دوستدار محصولات محلی ایجاد کرده است. این شرکت توانسته رقابت موفقیت آمیزی با  Trader Joes داشته باشد که دارای فروشگاههای زنجیره ای در امریکا است.


تصاویر جدید زیباسازی وبلاگ , سایت پیچک » بخش تصاویر زیباسازی » سری  ششم www.pichak.net کلیک کنید

داستان هفته

مت فاکس، نویسنده و فیلسوف معاصر،هنگامی که برای نخستین بار به آمریکا رفته بود برای صرف غذا به رستورانی رفت .
او که تا آن زمان، هرگز به چنین رستورانی نرفته بود در گوشه ای به انتظار نشست با این نیت که از او پذیرایی شود .
اما هر چه لحظات بیشتری سپری می شد ناشکیبایی او از اینکه می دید پیشخدمت ها کوچکترین توجهی به او ندارند، شدت گرفت .
از همه بدتر اینکه مشاهده می کرد کسانی پس از او وارد شده بودند و در مقابل بشقاب های پراز غذا نشسته و مشغول خوردن بودند .
او با ناراحتی به مردی که بر سر میز مجاورنشسته بود نزدیک شد و گفت: …

من حدود بیست دقیقه است که در اینجا نشسته ام بدون آنکه کسی کوچکترین توجهی به من نشان دهد .
حالا می بینم شما که پنج دقیقه پیش وارد شدید با بشقابی پر از غذا در مقابلتان اینجا نشسته اید! موضوع چیست؟ مردم این کشور چگونه پذیرایی می شوند؟
مرد با تعجب گفت: ولی اینجا سلف سرویس است. سپس به قسمت انتهایی رستوران جایی که غذاها به مقدار فراوان چیده شده بود، اشاره کرد و ادامه داد: به آنجا بروید، یک سینی بردارید و هر چه می خواهید، انتخاب کنید، پول آن را بپردازید، بعد اینجا بنشینید و آن را میل کنید !
امت فاکس، که قدری احساس حماقت می کرد، دستورات مرد را پی گرفت. اما وقتی غذا را روی میز گذاشت ناگهان به ذهنش رسید که زندگی هم در حکم سلف سرویس است .
همه نوع رخدادها، فرصت ها، موقعیت ها، شادی ها،سرورها و غم ها در برابر ما قرار دارد. در حالی که اغلب ما بی حرکت به صندلی خود چسبیده ایم و آن چنان محو این هستیم که دیگران در بشقاب خود چه دارند و دچار شگفتی شده ایم که چرا او سهم بیشتری دارد؟
و هرگز به ذهنمان نمی رسد خیلی ساده از جای خود برخیزیم و ببینیم چه چیزهایی فراهم است. سپس آنچه می خواهیم برگزینیم .


تصاویر جدید زیباسازی وبلاگ , سایت پیچک » بخش تصاویر زیباسازی » سری  ششم www.pichak.net کلیک کنید

 

کارافرین برتر

 

الت دیسنی [مغز خلاق و مبتکر هالیوود]

زندگی والت دیسنی حول اصل طلائی می گردی دکه سایر توانگران هم از آن پیروی کردند.

«برای موفقیت سخت بکوشید، هرگز تسلیم نشوید و خواسته خود را به دغدغه ای دایمی مبدل کنید.»

والت دیسنی دریافت که مردم به دو گروهند: کسانیکه موفق می شوند و کسانیکه ناکام باقی می مانند. او سوگند خورد که موفق شود.
والت در ده سالگی مجبور بود ساعت ۵/۳ پس از نیمه شب از خواب برخیزد و انتظار بکشد تا کامیون توزیع جراید از راه برسد، روزنامه ها را به خانه های مختلف شهر می برد او همچنین بعنوان یک پادو در شیرینی فروشی کار می کرد.
نابسامانی حاصل از تجربه اول موجب شد که پدرش روزنامه فروشی خود را واگذار کند. والت در شیکاگو در یک شرکت کوچک مربا سازی مشغول به کار شد سرانجام دیسنی پس از ۱۱ ماه به اتفاق یکی از دوستانش، نخستین موسسه تجاری-هنری خود را تاسیس کرد. نخستین مشترک آنها شرکتی بود که رستورانهای زنجیره ای را در اختیار داشت.
دیسنی دریافته بود که ورود به استودیوهای هالیوود و کار در آنها بسیار دشوار است.
وقتی والت دیسنی در ۱۹۶۶ درگذشت سینما یکی از بزرگترین مغزهای خلاق و مبتکر خود از دست داد.
انگیزه و محرک قوی زندگی والت دیسنی بر دو اصل اساسی استوار بود:
نخست: پرداختن به کاری که از آن لذت می بردم. و دوم گوش دادن به ندای باطنی خویش.
او بدون رعایت این اصول، هرگز نمی توانست شخصیتی باشد که نهصد تقدیرنامه، سی و دو جایزه اسکار و پنج دکترای افتخاری را دریافت کند و در تاریخچه نقاشی متحرک پیشگام باشد.


تصاویر جدید زیباسازی وبلاگ , سایت پیچک » بخش تصاویر زیباسازی » سری  ششم www.pichak.net کلیک کنید

 

هرگز ناامید مباش چون ممکن است آخرین کلید همه درها را بگشاید


|
امتیاز مطلب : 52
|
تعداد امتیازدهندگان : 13
|
مجموع امتیاز : 13
موضوعات مرتبط: هفته نامه 5تا 10 , ,
تاریخ :
نویسنده : کارافرین

عکس هفته

امروزه کارت های اعتباری یا Credit Card جزو جدانشدنی از دنیای دادو ستد است و دیگر دارد جایگزین اسکناس و شیوه های قدیمی می شود . اما همین کارت های اعتباری انواع و اقسا مختلف دارند و بعضا کسانی که یک دو جین از این کارت ها دارند . اما یک راه حل مناسب برای اینکه چندین و چند کارت همراه نداشته باشید ، All-In-One Credit Card می باشد.

این کارت اعتباری با طراحی و تکنولوژی پیشرفته این امکان را فراهم می کند تا اطلاعات کارت های اعتباری را از طریق رابط USB تعبیه شده در آن دریافت کند و برای انتخاب نوع کارت اعتباری از طریق چرخاندن غلطک تعبیه شده استفاده می شود و به راحتی از هر جا که خرید صورت میگیرد می توان پول آن را پرداخت کرد. و نیز فاکتور مبالغ پرداخت شده را بر صفحه نمایش این کارت مشاهده کرد.

تصاویر جدید زیباسازی وبلاگ , سایت پیچک » بخش تصاویر زیباسازی » سری  ششم www.pichak.net کلیک کنید

داستان هفته

دانشمندان برای بررسی تعیین میزان قدرت باورها بر کیفیت زندگی انسانها آزمایشی را در دانشگاه هاروارد انجام دادند. ۸۰ پیرمرد و ۸۰ پیرزن را انتخاب کردند. یک شهرک را به دور از هیاهو برابر با ۴۰ سال پیش ساختند. غذاهای ۴۰ سال پیش در این شهرک پخته می شد. خط روی شیشه های مغازه ها، فرم مبلمان، آهنگ ها، فیلم های قدیمی، اخباری که از رادیو و تلویزیون پخش می شد را مطابق با ۴۰ سال قبل ساختند. بعد این ۱۶۰ نفر را…

از هر نظر آزمایش کردند؛تعداد موی سر، رنگ موی سر، نوع استخوان، خمیدگی بدن، لرزش دستها، لرزش صدا، میزان فشار خون و غیره. بعد این ۱۶۰ نفر را به داخل این شهرک بردند. بعد از گذشت ۵ الی ۶ماه کم کم پشتشان صاف شد، راست می ایستادند، لرزش دستها بطور ناخودآگاه از بین رفت، لرزش صدا خوب شد، ضربان قلب مثل افراد جوان، رنگ موهای سر شروع به مشکی شدن کرد و چین و چروکهای دست و صورت از بین رفت..

علت چه بود؟ خیلی ساده است. آنها چون مطابق با ۴۰ سال پیش زندگی کردند، باور کرده بودند ۴۰ سال جوان تر شده اند.

شرح حکایت
انسان ها همان گونه که باور داشته باشند می توانند بیندیشند. باورهای آدمی است که در هر لحظه به او القا می کند که چگونه بیندیشد. اصولا فرق بین انسان ها، فرق میان باورهای آنان است. انسانهای موفق با باورهای عالی، موفقیت را برای خود خلق می کنند. انسان های ثروتمند، باورهای عالی و ثروت آفرین دارند که با اعتماد به نفس عالی خود و بدون توجه به تمام مسائل به دنبال کسب ثروت می روند و به لحاظ باورهای مثبتشان به ثروت مطلوب خود می رسند.

قانون زندگی قانون باورهاست. باورهای عالی سرچشمه همه موفقیتهای بزرگ است. توانمندی یک انسان را باورهای او تعیین می کند. انسان ها هر آنچه را که باور دارند خلق می کنند. باورهای شما دستاوردهای شما را در زندگی می سازند زیرا باورها تعیین کننده کیفیت اندیشه ها، اندیشه ها عامل اولیه اقدام ها و اقدام ها عامل اصلی دستاوردها هستند.

تصاویر جدید زیباسازی وبلاگ , سایت پیچک » بخش تصاویر زیباسازی » سری  ششم www.pichak.net کلیک کنید

کارافرین برتر

پی یر امیدیار [سرگذشت سایت eBay]

داستان eBay‬‬ (یکی از پیشروترین شرکت‌های ایالات متحده آمریکا که در زمینه تجارت الکترونیک فعالیت می‌کند) از یک کلکسیون عروسک‌های پلاستیکی دارای شیرینی Pez‬‬ آغاز شد.

یک مهندس جوان برنامه‌نویس ایرانی بنام “پی یر امیدیار” (OMIDYAR (PIERRE‬‬ یک شب در سال ۱۹۹۵‬‬با دوست خود که عاشق جمع‌آوری Pez‬‬بود، مشغول شام خوردن بودند که دوستش از اینکه شریکی برای ایجاد یک کلکسیون Pez‬‬در سانفراسیسکو ندارد، شروع به گله کرد.

در آن هنگام امیدیار به او پیشنهاد کرد که از اینترنت برای پیدا کردن یک شریک تجاری استفاده کند و برای کمک به دوست خود یک قسمت از وب سایت کوچکش را به این امر اختصاص داد و نام آن راAuction Web‬‬ نهاد.

برنامه‌ای که او بر روی وب سایت شخصی خود ایجاد کرده بود، به کاربران امکان لیست کردن وسایل مختلف خود از جمله کلکسیون Pez ‬‬دوست خود را می‌داد.

در مدت کوتاهی تعداد زیادی فروشنده و خریدار برای اقلام لیست شده برروی سایت پیدا شدند.

رفته رفته تعداد کاربران این سایت زیاد شد و معاملات زیادی از طریق آن صورت گرفت.

مهندس جوان تصمیم گرفت که یک سایت جداگانه برای این امر ایجاد کند و نام آن را eBay نهاد.

امیدیار با گرفتن مبلغی بین ۲۵‬‬سنت تا دو دلار به فروشندگان اجازه می‌داد که اجناس خود را برای شرکت در حراج روی سایت eBay‬‬ معرفی کنند.

همچنین درصدی از خرید و فروش‌هایی که انجام می‌شد به او می‌رسید و به این ترتیب eBay‬‬ این امکان را فراهم کرد که فروشندگان و خریداران با هم به راحتی و از راه دور به خرید و فروش بپردازند.

پیر امیدیار در سال ۱۹۶۷‬‬در شهر پاریس بدنیا آمد و وقتی که کودک بود به همراه خانواده به ایالت مریلند مهاجرت کرد.

او اولین برنامه کامپیوتری خود را در سن ۱۴ ‬‬سالگی برای کتابخانه مدرسه‌ای که در آن مشغول تحصیل بود، نوشت.

او در سال ۱۹۸۸ ‬‬از دانشگاه Tufts University‬‬در رشته کامپیوتر فارغ التحصیل شد و در یک شرکت بعنوان برنامه‌نویس سیستم‌های Macintosh‬‬ مشغول بکار شد.

سپس در یک شرکت وابسته به Apple‬‬ بنام Claris‬‬مشغول بکار شد.

در سال ۱۹۹۱‬‬ در تاسیس یک شرکت نرم‌افزاری به نام Ink Development Corp‬ ‬ همکاری کرد و این شرکت سپس به eShop‬‬ تغییر نام داد.

eShop‬‬در سال ۱۹۹۶‬‬توسط شرکت Microsoft‬‬ خریداری شد.

امیدیار سپس به شرکت General Magic‬‬ که توسط Apple‬‬ حمایت می‌شد، پیوست.

پس از ۹‬‬ ماه که نخستین حراج در سایت eBay‬‬ انجام شد، او شغل خود در General Magic‬‬ را رها کرد تا تمام وقت خود را صرف سایت خود eBay‬‬ کند.

در سال ۱۹۹۸‬‬ او تصمیم گرفت از Meg Whitman‬‬ که فارغ‌التحصیل رشته بازرگانی بود، برای رونق دادن به eBay‬‬یاری بگیرد.

پس از مدتی eBay‬‬ شعبه‌هایی در آلمان، ژاپن، کانادا و استرالیا ایجاد کرد و روز به روز رونق بیشتری یافت.

در پایان سال ۱۹۹۸‬‬ کاربران این سایت به ۲۱ ‬‬میلیون نفر رسیدند که درآمدی بیش از ۷۵۰ میلیون دلار را برای eBay‬‬ به ارمغان آوردند.

رفته رفته این جوان ایرانی زاده خلاق بیشتر و بیشتر در کار خود موفقیت کسب کرد بطوریکه امروزه در فهرست پولدارترین افراد آمریکایی قرار دارد.

پی یر امیدیار در سال ۱۹۹۹‬‬با همان دوست خود که عاشق کلکسیون Pez‬‬ بود، ازدواج کرد.

 

تصاویر جدید زیباسازی وبلاگ , سایت پیچک » بخش تصاویر زیباسازی » سری  ششم www.pichak.net کلیک کنید

 

مردم موفق امروز کودکان جسور دیروز بوده اند


|
امتیاز مطلب : 39
|
تعداد امتیازدهندگان : 11
|
مجموع امتیاز : 11
موضوعات مرتبط: هفته نامه 5تا 10 , ,
تاریخ :
نویسنده : کارافرین

عکس هفته

این لپ تاب بی نظیر است

www.taknaz.ir

فناوری همواره به دنبال راحت تر کردن زندگی ما انسانها بوده است ، یک مخترع ژاپنی ، لپ تاپی را طراحی کرده است که امکان دسترسی به آن در هر لحظه زمانی میسر است ، چرا که این وسیله مهم به راحتی قابل حمل بوده و زحمت کمتری را به دارنده آن تحمیل می کند.
به گزارش آخرین نیوز به نقل از بانکی تیان دنگ مخترع لپ تاپ تاشو است که همه تکنولوژی های روز را با خود به همراه دارد و نام نوت بوک ” soft” را گرفته است.
صفحه کلید دستگاه در یک حفاظ سیلیکونی و از جنس آن در کنار صفحه نمایش قرار گرفته است. این حفاظ سیلیکونی به مانند یک پوشه است و طوری طراحی شده است که امکان حمل آن به آسانی میسر باشد. این درحالی است که شما می توانید حتی زمانی که در حال راه رفتن هستید از سیستم استفاده کنید. تصاویر این لپ تاپ های جدید بهتر می تواند ابتکار به کار رفته در آن را به تصویر بکشد.

 

تصاویر جدید زیباسازی وبلاگ , سایت پیچک » بخش تصاویر زیباسازی » سری  ششم www.pichak.net کلیک کنید

داستان هفته

 

کی از مدیران آمریکایی که مدتی برای یکدوره آموزشی به ژاپن رفته بود، تعریف کرده است که:
که روزی از خیابانی که چند ماشین در دو طرف آن پارک شده بود می گذشتم. رفتار جوانکی نظرم را جلب کرد. او با جدیت و حرارتی خاص مشغول تمیز کردن یک ماشین بود. بی اختیار ایستادم. مشاهده فردی که این چنین در حفظ و تمیزی ماشین خود می کوشد مرا مجذوب کرده بود. مرد جوان پس از ….

تمیز کردن ماشین و تنظیم آیینه های بغل،راهش را گرفت و رفت چند متر آن طرفتر، در ایستگاه اتوبوس منتظر ایستاد. رفتار وی گیجم کرد.
به او نزدیک شدم و پرسیدم: «مگر آن ماشینی را که تمیز کردید متعلق به شما نبود؟»
نگاهی به من انداخت و با لبخندی گفت: «من کارگر کارخانه ای هستم که آن ماشین از تولیدات آن است. دلم نمی خواهد اتومبیلی را که ما ساخته ایم کثیف ونامرتب جلوه کند
 

تصاویر جدید زیباسازی وبلاگ , سایت پیچک » بخش تصاویر زیباسازی » سری  ششم www.pichak.net کلیک کنید

 
 
کارافرین برتر
 

مایکل فررو

 

کارافرینی از راه صبحانه

در دهه ۱۹۴۰ یک شرکت اروپایی، محصول جدیدی به نام «نوتلا» (Nuttella) به کسانی که علاقه‌ای به خوردن صبحانه به‌طور سنتی نداشتند، معرفی کرد. تا به امروز تقریباً سه نسل از اروپاییان با خوردن «نوتلا» بزرگ شده‌اند. «نوتلا» را «پیترو فررو» که یک کلوچه‌ساز و شیرینی‌پز بود در شرکت «فررو» تهیه کرد.
در آن زمان براثر جنگ جهانی دوم، کاکائو کمیاب بود و به همین دلیل «فررو» کاکائو را با فندق برشته شده، روغن کاکائو و روغن گیاهی مخلوط کرد تا یک خوراکی جدید به صرفه برای مالیدن روی نان به نام «پاستا جون دوجا» تهیه کند. در فوریه ۱۹۴۶، میلادی ۶۶۰ پوند از این محصول فروخته شد. «فررو» برای اینکه بتواند جوابگوی این همه تقاضا باشد، با کشاورزان محلی صحبت کرد تا بیشتر به تولید فندق بپردازند. در سال ۱۹۴۶ «فررو» محصول «سوپر کرم جون دوجا» را تهیه کرد که ارزان‌تر بود.
این خوراکی آن قدر مورد استقبال قرار گرفت که سوپر مارکت‌های ایتالیا سرویس جدیدی را برای مشتریان خود به نام آغشتن راه انداختند.
کودکان ایتالیایی می‌توانستند با یک تکه نان به این سوپر مارکت‌ها بروند. و سراغ این سرویس را بگیرند و سپس خدمه سوپر مارکت با یک چاقو نان بچه‌ها را شکلاتی می‌کردند.
در سال ۱۹۶۴،‌این خوراکی به «نوتلا» تغییر نام داد و بازاریابی برای آن در خارج از ایتالیا آغاز شد. امروزه «نوتلا» پرطرفدارترین غذای خامه مانند در اروپا به شمار می‌رود.
در آلمان «نوتلا» پرطرفدارترین غذای صبحانه است. در ایتالیا و فرانسه نیز «نوتلا» پس از بازگشت از مدرسه در بین دانش‌آموزان محبوب است. «میچل فررو» متولد ۱۹۲۷ و یکی از میلیاردرهای جهان اکنون مالک شرکت فررو، است.
«میچل فررو» ایتالیایی در سال ۲۰۰۲ شکلات سازی Ferrero SPA، یکی از بزرگترین شکلات‌سازی‌های اروپا را با فروش ۴ میلیارددلار در اختیار خود گرفته است. از مارک‌های معروف این شرکت Ferrero Rocher، Nuttella و همچنین Kinder Eggs یا همان تخم‌مرغ شانسی را می‌توان نام برد. تخم‌مرغ شانسی‌های «فررو» در سال ۱۹۷۴ روانه بازار شد. تخم‌مرغ شانسی‌ها شکلاتی هستند و داخل آنها اسباب‌بازی مخصوص کودکان قرار دارد که معمولاً جنبه کلکسیونی برای بچه‌ها دارد و همین باعث می‌شود که مدام به خرید آنها علاقه پیدا کنند. هر چند طعم خوشمزه آنها را نیز نباید فراموش کرد. البته اسباب‌بازی‌های داخل تخم‌مرغ شانسی‌ها به خاطر داشتن قطعات ریز برای کودکان زیر سه سال اصلاً مناسب نیست. اسباب‌بازی موجود در «Kinder Eggs» ساخت یک شرکت کوچک در تورین ایتالیا به نام «Produzioni Editoriali Aprile» است که موسس آن دو برادر هستند. در آمریکا فروش «Kinder Eggs» در صورتی که داخل آن اسباب‌بازی باشد از سوی دولت آمریکا به خاطر مسایل ایمنی ممنوع شده است. درعوض در این تخم‌مرغ‌های شکلاتی، شکلات قرار دارد. خیلی از بزرگسالان اروپایی نیز به جمع‌آوری اسباب‌بازی داخل تخم‌مرغ‌ها علاقه دارند و حتی بازاری نیز برای آن تهیه شده است. مخصوصاً در آلمان چنین بازاری طرفداران زیادی دارد.
«نوتلا» ۱۵ درصد چربی، ۹ درصد آهن و ۴ درصد کلسیم دارد.

تصاویر جدید زیباسازی وبلاگ , سایت پیچک » بخش تصاویر زیباسازی » سری  ششم www.pichak.net کلیک کنید

 

ذهن آدمی مانند ساعتی است که مدام از کار می ایستد
ذهن را باید با اندیشه های خوب کوک کرد

 

 


|
امتیاز مطلب : 36
|
تعداد امتیازدهندگان : 10
|
مجموع امتیاز : 10
موضوعات مرتبط: هفته نامه 5تا 10 , ,
تاریخ :
نویسنده : کارافرین

عکس هفته

ترکیب  نمایشگر لمسی ، پرینتر ، اسکنر !  ( تصویری )
ترکیب نمایشگر لمسی ، پرینتر ، اسکنر
پرینتر مانیتور
ترکیب نمایشگر لمسی ، پرینتر ، اسکنر !  ( تصویری )
ترکیب نمایشگر لمسی ، پرینتر ، اسکنر !  ( تصویری )
ترکیب نمایشگر لمسی ، پرینتر ، اسکنر !  ( تصویری )
ترکیب نمایشگر لمسی ، پرینتر ، اسکنر !  ( تصویری )
ترکیب نمایشگر لمسی ، پرینتر ، اسکنر !  ( تصویری )


تصاویر جدید زیباسازی وبلاگ , سایت پیچک » بخش تصاویر زیباسازی » سری  ششم www.pichak.net کلیک کنید

 

داستان هفته

جنرال موتورز با مشکلی عجیب در مورد یکی از مشتریان مواجه می شود و … ؛
بخش پونتیاک شرکت خودروسازی جنرال موتورز شکایتی را از یک مشتری با این مضمون دریافت کرد: «این دومین باری است که برایتان می نویسم و برای این که بار قبل پاسخی نداده اید، گلایه ای ندارم ؛ چراکه موضوع از نظر من نیز احمقانه است! به هر حال ، موضوع این است که طبق یک رسم قدیمی ، خانواده ما عادت دارد هر شب پس از شام به عنوان دسر بستنی بخورد. سالهاست که ما پس از شام رای گیری می کنیم و براساس اکثریت آراء نوع بستنی ، انتخاب و خریداری می شود.
این را هم باید بگویم که من بتازگی یک خودروی شورولت پونتیاک جدید خریده ام و با خرید این خودرو، رفت و آمدم به فروشگاه برای تهیه بستنی دچار مشکل شده است.
لطفا دقت بفرمایید! هر دفعه که برای خرید بستنی وانیلی به مغازه می روم و به خودرو بازمی گردم ، ماشین روشن نمی شود؛ اما هر بستنی دیگری که بخرم چنین مشکلی نخواهم داشت. خواهش می کنم درک کنید که این مساله برای من بسیار جدی و دردسرآفرین است و من هرگز قصد شوخی با شما را ندارم.
می خواهم بپرسم چطور می شود پونتیاک من وقتی بستنی وانیلی می خرم روشن نمی شود؛ اما با هر بستنی دیگری راحت استارت می خورد؟
مدیر شرکت به نامه دریافتی از این مشتری عجیب ، با شک و تردید برخورد کرد؛ اما از روی وظیفه و تعهد، یک مهندس را  مامور بررسی مساله کرد. مهندس خبره شرکت ، شب هنگام پس از شام با مشتری قرار گذاشت. آن دو به اتفاق به بستنی فروشی رفتند. آن شب نوبت بستنی وانیلی بود. پس از خرید بستنی، همان طور که در نامه شرح داده شد، ماشین روشن نشد!مهندس جوان و جویای راه حل ، ۳ شب پیاپی دیگر نیز با صاحب خودرو وعده کرد. یک شب نوبت بستنی شکلاتی بود، ماشین روشن شد. شب بعد بستنی توت فرنگی و خودرو براحتی استارت خورد. شب سوم دوباره نوبت بستنی وانیلی شد و باز ماشین روشن نشد!
نماینده شرکت به جای این که به فکر یافتن دلیل حساسیت داشتن خودرو به بستنی وانیلی باشد، تلاش کرد با موضوع منطقی و متفکرانه برخورد کند. او مشاهداتی را از لحظه ترک منزل مشتری تا خریدن بستنی و بازگشت به ماشین و استارت زدن برای انواع بستنی ثبت کرد. این مشاهده و ثبت اتفاق ها و مدت زمان آنها، نکته جالبی را به او نشان داد: بستنی وانیلی پرطرفدار و پرفروش است و نزدیک در مغازه در قفسه ها چیده می شود؛ اما دیگر بستنی ها داخل مغازه و دورتر از در قرار می گیرند. پس مدت زمان خروج از خودرو تا خرید بستنی و برگشتن و استارت زدن برای بستنی وانیلی کمتر از دیگر بستنی هاست.
این مدت زمان مهندس را به تحلیل علمی موضوع راهنمایی کرد و او دریافت پدیده ای به نام قفل بخار(Vapor Lock) باعث بروز این مشکل می شود.
خودرو پس از خاموش شدن، به دلیل تراکم بخار در موتور و پیستون ها دیگر روشن نمیشد.

منبع: محفل دوستان امید


تصاویر جدید زیباسازی وبلاگ , سایت پیچک » بخش تصاویر زیباسازی » سری  ششم www.pichak.net کلیک کنید

کارافرینان برتر

میلیونرهای زیر ۲۵ سالگی

مایکل دل (Michael Dell)
سن کنونی : ۴۵ سال
نام/عنوان شرکت : موسس و عضو هیئت مدیره شرکت کامپیوتری Dell
سن بدست آوردن اولین یک میلیون : ۱۹
دل شرکت کامپیوتری خود را در سال ۱۹۸۴، درست قبل از آنکه از دانشگاه تگزاس بیرون انداخته شود، تاسیس کرد. دل با فروش مستقیم، قیمتها را پائین آورد و مشتریان را به سوی خود جذب کرد. در سن ۲۴ سالگی درآمد شرکت وی ۲۵۸ میلیون دلار بود. در آخرین تخمین بعمل آمده دارائی وی ۱۳٫۵ میلیارد دلار بوده است
توصیه وی برای کارآفرینان جوان : شما باید در بدست آوردن خواسته خود با شور و اشتیاق عمل کنید. من فکر میکنم آنها که به دنبال ایده های عالی برای ثروتمند شدن میروند در مقایسه با آنها که میگویند “من چه کاری انجام دهم که واقعا عاشق آن هستم؟ چه چیزی من را به هیجان میآورد؟”، چندان موفق نیستند

کاترین کوک (Catherine Cook)
سن کنونی : ۲۰
نام / عنوان شرکت : موسس سایت myyearbook.com
سن بدست آوردن اولین یک میلیون : ۱۸
کاترین و برادرش در سال ۲۰۰۵ این سایت شبکه اجتماعی را راه انداختند، که مثل یک سالنامه دیجیتال، با تصاویر، دوستان و یک پول مجازی که به آن عنوان “پول ناهار” داده شده ، عمل میکند. امروزه این سایت دارای ۲۰ میلیون عضو بوده و یکی از ۲۵ سایتی است که بیشترین ترافیک اینترنتی را در امریکا دارد.
توصیه وی برای کارآفرینان جوان : “بهش فکر نکنید،انجامش دهید. جوانی بهترین دوره ای که تجارت خود را شروع کنید چون مسئولیتهای سنین بالاتر زندگی را بر عهده ندارید. تنها اتفاقی که در صورت شکست میتواند برای شما رخ دهد آنست که اولین تجربه خود را برای بدست میآورید تا در کار بعدی موفق باشید”.

سین بلینک (Sean Belnick)
سن کنونی : ۲۳
نام / عنوان شرکت : موسس BizChair.com
سن بدست آوردن اولین یک میلیون : ۱۶
بلنیک حدود یک دهه است که به کار فروش اینترنتی مبلمان اشتغال دارد، اما این فارغ التحصیل تازه دانشگاه Emory موفقیت خود را هنوز هم مرهون دوران کالج میداند.
توصیه وی برای کارآفرینان جوان : “من کار خودم را از سن ۱۴ سالگی شروع کردم، بنابراین هیچوقت فکر نکنید هنوز وقتش نرسیده است. هرچه نیاز دارید را میتوانید روی اینترنت پیدا کنید. کافی است جستجو کنید و راهی برای انجام آن چیزی که علاقه مند به انجام آن هستید را پیدا کنید”

ژولیت برینداک (Juliette Brindak)
سن کنونی : ۲۱
نام / عنوان شرکت : یکی از موسسین و عضو هیئت مدیره MissOandFriends.com
سن بدست آوردن اولین یک میلیون : ۱۹
برینداک نیمخواهد زمان بدست آوردن اولین میلیون دلار خود را فاش کند اما اذعان میدارد که در سن ۱۹ سالگی شرکتش ۱۵ میلیون دلار ارزش گذاری شده است.
وی در سن ۱۰ سالگی شروع به طراحی تصاویر کارتونی شخصیت “دختران جذاب” نمود که در سال ۲۰۰۵ ستاره های جامعه اینترنتی دختران نوجوان شدند. امروز همزمان با ورود خود به دانشگاه سنت لوئیس واشنگتن، وی در صدد جذب سرمایه گذار و عمومی نمودن سایت میباشد.
توصیه وی برای کارآفرینان جوان : یک تیم مسنجم که به ایده شما ایمان داشته باشند را جمع کنید. اگر کسی در جمع شما به شما یا به کارتان اعتقادی ندارد سعی کنید او را از جمع خود خارج کنید.

مت میکو ویچ (Matt Mickiewicz)
سن کنونی : ۲۷
نام / عنوان شرکت : موسس سایتهای Sitepoint و Flippa و ۹۹Designs
سن بدست آوردن اولین یک میلیون : ۲۲
میکی ویچ اولین شرکتش را در سال ۱۹۹۸ راه اندازی کرد، اشاره میکند که اینترنت اجازه میدهد تا واکنش مشتریان را بلافاصله مشاهده کنید، پس هزینه بررسی و راه اندازی ایده های تازه را بسیار کاهش میدهد.
توصیه وی برای کارآفرینان جوان : “کسانی که معتقدند باید ول داشت تا بتوان پول بدست آورد، بدترین عذر ممکن را می آورند … سعی کنید برای دیگران راه حلهائی با ارزش افزوده بالا ایجاد کنید که جای دیگری نتوانند آنرا بیابند”
برگرفته از سایت یزد فردا


تصاویر جدید زیباسازی وبلاگ , سایت پیچک » بخش تصاویر زیباسازی » سری  ششم www.pichak.net کلیک کنید

 

برای موفق شدن باید اول باور کنیم که می توانیم.


تصاویر جدید زیباسازی وبلاگ , سایت پیچک » بخش تصاویر زیباسازی » سری  ششم www.pichak.net کلیک کنید


|
امتیاز مطلب : 38
|
تعداد امتیازدهندگان : 10
|
مجموع امتیاز : 10
موضوعات مرتبط: هفته نامه 5تا 10 , ,

صفحه قبل 1 صفحه بعد

آخرین مطالب

/
هسته کارافرینی دانشکده ادبیات دانشگاه فردوسی مشهد بران است که در کنار بار اموزشی این وبلاگ لحظات خوب و خوشی را برای شما فراهم کند منتظر نظرات شما برای بهتر کردن وبلاگ هستیم karafarini.um@gmail.com